Monday 7 October 2013

Sakit dan Terleka


Aku selsema
Aku demam
Aku sakit kepala

Semua sakit kau mengadu
Mengadu pada si dia, pada si ibu, pada si bapa
Tapi tidak kau mengadu pada sang pencipta!

Sang pencipta menunggu kau sujud dan merintih padanya
Tapi kau tolak dengan merebahkan diri atas tilam duniawi
Kau tido sepuasnya
Kau mengadu domba di alam maya

Argh! Layak lah kau terus terusan sakit..
Mengharap panadol mampu mengubati segalanya

Tidak boleh berwuduk katanya
Terkena air ibarat jarum jarum tajam menikam kulit mu yang mulus
Tapi kau lupa...
Tikaman itulah yang menghapuskan dosa dosa kecilmu

Argh! Aku terleka, aku tenggelam..
Sakit ini juga ujian dariNya
Argh! Aku terlupa, aku tidak sedar...
Sang pencipta merindui ku

Bangkitlah aku dari tilam duniawi
Berbaring merintih di tilam sajadahmu
Mengharap keampunan dan redhamu Tuhan...

Banjiran air mata ku basahkan diseganap tilam sajadahmu
Kerdilnya aku mengharap keampunan Mu

Wahai Tuhan..
Ampunkan aku kerana terleka
Sehingga kau turunkan sakit untuk menggegarkan kotak hati ku
Terima kasih Allah
Kerana kau masih tidak melupakan aku
Tidak membiarkan aku hanyut dalam laut duniawi....

No comments:

Post a Comment